Ekonomisk förvaltning Primär

Primär är vår förvaltare och har till exempel hand om föreningen om pantförskrivningar, överlåtelser med mera.

 I en bostadsrättsförening finns många praktiska frågor
att ta hand om men sällan lika mycket tid. Underlätta styrelsens arbete och outsourca den ekonomiska förvaltningen till Primär.
Primär tar hand om det praktiska kring årsredovisning, fastighetsförvaltning och ekonomi. På så vis får ni mer tid över till andra ärenden inom er bostadsrättsförening.

 

Här deras uppgifter som de tar hand om!

  • Hyres och avgiftsavisering
  • Lägenhet och medlemsregister
  • Löpande bokföring
  • Årsbokslut
  • Deklaration
  • Budget
  • Gåvobrev / Lantmäteriet
  • Likviditetsplanering
  • Arvodesutbetalning

Månadsavgift

Hyresavin kommer en gång i kvartalet alltså fyra gånger per år -  email om man begärt detta, eller på med posten ( som ni måste hålla koll på) och så kan man även ansöka om autogiro så sköts detta av sig själv tills man säger upp det.

Om hyran inte betals in i tid alltså den sista varje månad, tillkommer det en påminnelseavgift på 50:-kronor som man måste betala in i efterhand.

Nyhet!

Du kan se lägenhetsinformation,avier och betalningsstatus genom att logga in vår portal. Det går även att välja att få avier på e-post framöver gå in på.. https://primar.realportal.nu

 Ditt användarnamn och lösenord finns på första hyresavin.

Autgiro

Kan man också ansöka, skriv ut blanketten och skicka den till Primär adressen finns nedan!

Autogiroblankett läs mer >>


Kontakta Primär om ni har frågor om autogiro, avier med mera 

Vår kontakt person hos Primär

Anne Pettersson som kan nås på telefon om ni har några frågor.
telefon 031-709 10 11 eller skicka mejl till anne.pettersson@primar.se


Skicka brev till!
BRF grönmyntan
PRIMÄR fastighetsförvaltning AB
Gårdavägen 1
412 50 Göteborg

 

Mejla fakturan / Ej brev.

inbox.lev.855299@arkivplats.se